با «در قاب بهشت»؛ صبا بزرگترین رویداد تجسمی سال با موضوع مادر را میزبانی میکند.
به گزارش روابطعمومی مؤسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا، همزمان با فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه(س)، روز زن و مقام والای مادر، مجموعه صبا با همکاری فرهنگستان هنر و همراهی مجموعهای از مهمترین نهادهای فرهنگی و هنری کشور، بزرگترین نمایشگاه موضوعی سال را با عنوان «در قاب بهشت» برگزار میکند.
این رویداد ملی که با دریافت بیش از هزار اثر از هنرمندان سراسر کشور آغاز شد، به دنبال بازتاب جایگاه زن و مادر در آیینه هنرهای تجسمی است؛ زن بهمثابه مهد حیات و آرامش، نگهبان فرهنگ و روایتگر حکمت، نماد مهر و پیوند، تجلی ایثار و مجاهدت و معمار هویت نسلها. «در قاب بهشت» از همین منظر به یکی از پربارترین و گستردهترین نمایشگاههای سال تبدیل شده است.
نمایشگاه در دو بخش اصلی برپا میشود:
بخش حضور اساتید
در این بخش بیش از ۵۰ اثر فاخر از نامداران هنرهای تجسمی، از جمله منصور قندریز، محسن وزیریمقدم، مسعود عربشاهی، احمد اسفندیاری، مصطفی گودرزی، عبدالحمید قدیریان، امیراحمد فلسفی، طاهر شیخالحکمایی، هادی ضیاءالدینی، جلیل رسولی، حمید شانس، جعفر نجیبی، غلامعلی طاهری و جمعی دیگر از استادان پیشکسوت و اثرگذار به نمایش درمیآید.
بخش رقابت هنرمندان
در این بخش نیز از میان آثار دریافتی، بیش از ۲۰۰ اثر برگزیده در رشتههایی همچون نقاشی، عکاسی، خوشنویسی و حجم، بر دیوارهای گالری خیال مؤسسه صبا قرار میگیرد.
آیین گشایش نمایشگاه پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۴ ساعت ۱۶ در گالری خیال مؤسسه فرهنگیهنری صبا به نشانی:
خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ برگزار میشود.
بازدید از نمایشگاه برای عموم از ۲۲ آذر تا ۳ دی ۱۴۰۴ آزاد است.












۰ Comments